Ratsastustuntien hinnat

Kevätkauden 2024 hinnasto

Irtotunnit

Hinnat sis. alv. 10%

Ryhmätunnit (max 5 ratsukkoa)

Omalla hevosella 23€

Pienryhmätunnit (max 3 ratsukkoa)

Omalla hevosella 30€

Paritunnit

Omalla hevosella 35€

Yksityistunti kerta kokeilu sis alv 10%

Omalla hevosella 40€

10-kerran kortti kevätkausi 2024

Ryhmätunnit 43€/h (430€)

Pienryhmätunnit 50€/h (500€)

Yksityistunti 68€/h (680€) sis. alv 24%

Vakituiselle tuntipaikalle maksetaan 50€ varausmaksu viimeistään 15.12.2023, jonka voit vähentää kortin loppumaksusta. Varausmaksua ei palauteta peruutuksesta.

Kortti on voimassa 11 viikkoa! Kortin eräpäivä on kortin ensimmäinen tunti.

Kausikortti kevätkausi 2024 sisältää 23 tuntia

Ryhmätunnit 40€/h (920€)

Pienryhmätunnit 47€/h (1081€)

Kausikorttipaikalle maksetaan 50€ varausmaksu viimeistään 15.12.2023, jonka voit vähentää viimeisestä maksuerästä. Varausmaksua ei palauteta peruutuksesta.

Kortin voit maksaa kolmessa erässä ja eräpäivät ovat 6.1.2024, 6.2.2024 ja 6.3.2024

Yhdessä erässä maksettaessa kortin eräpäivä on 6.1.2024

Perhealennus ja useamman kortin alennus

- Jos samassa taloudessa asuvalla perheellä on useampi kuin yksi kausikortti, saa (edullisemmasta) toisesta ja kolmannesta kausikortista -10% alennuksen.

- Jos samalla ratsastajalla on kaksi kausikorttia tai kausikortti + 10 kerran kortti, saa toisesta edullisemmasta kortista -10% alennuksen.

Ratsastustuntien varaaminen ja peruutus:

Vakkaritunteja järjestetään maanantai - torstai iltaisin sekä viikonloppuisin aamupäivällä/päivällä. La - su voit varata oman tunnin yksin tai kavereiden kanssa. Tunnit varataan viestillä numerosta 040 7358202 (tekstiviesti tai whatsapp).

Tunnit on peruutettava viimeistään 24h ennen tunnin alkua! Äkillisessä sairastapauksessa tunti on peruutettava samana aamuna kello 9 mennessä. Sairastapaukset ovat tilanteita, mitä et voinut tietää edellisenä iltana. Jos sinulle tulee peruutuksia kauden aikana voit varata itsellesi rästitunnin. Mikäli kausikortilla ratsastava oppilas jättää kauden kesken lasketaan jo käydyt tunnit irtotunti hinnaston mukaan.

Säävaraus:

Ratsastustunnit ratsastetaan maneesissa tai kesäisin kentällä. Pakkasraja on noin -15 .

Vakuutukset:

Ratsastuskoulu ei ole vakuuttanut asiakkaitaan, huolehdithan vakuutusturvasi kattavuudesta. Ratsastuskoulumme kuuluu suomen ratsastajainliiton ratsastuskouluihin. Meillä vakituisesti ratsastavilla on oltava, joko ratsastusseuran jäsenyys tai SRL green card vakuutus. Tallimme toimii yhteistyössä Kylmälän ratsastajien kanssa. Voit kysyä seuraan liittymistä Emmalta tai hankkia SRL sivuilta green cardin.

Ratsastustunnille osallistuminen edellyttää omia ratsastusvarusteita: turvakypärä, soveltuvat kengät, ratsastushousut sekä ratsastushanskat.

Tuntien maksaminen:

Tunnit maksetaan itse Veikkolan Ratsastuskoulun tilille FI62 5780 0720 6463 50 ennen tuntia. Viestiksi tulee tunnin päivämäärä tai esim "kausikortti ja ratsastajan nimi". Meillä voit maksaa myös virike-edulla, e passilla ja smartumilla. Lähetä liikuntaseteli maksusta kuitti viestillä.

Tallin turvallisuusohjeet ja säännöt:

1. Talli on hevosen koti. Tallissa harjoitamme hyviä hevosmiestaitoja hevosten käsittelyssä. Tallissa ei juosta tai huudeta.

2. Meidän koko hevostila on savuton alue.

3. Hevosten kanssa karsinoissa on yksi ihminen kerrallaan hoitamassa hevosta. (poikkeuksena avustaminen hevosen varustuksessa toiselta osapuolelta). Kaikilla alle 12-vuotiailla ratsastajilla on kypäräpakko hevosta hoitaessa!

4. Kaverit ovat erittäin tervetulleita tutustumaan talliin ja hevosiin, mutta hevosia hoitaa/käsittelee vain tunnille tuleva ratsastaja. Tämä on turvallisuuskysymys. Tallin henkilökunnan täytyy tietää kuka hevosen karsinassa on.

5. Hevosille annamme ruokarauhan ruokinta-aikoina. Hevosille saa antaa porkkanaa, kuivaa leipää ja heppanameja/sokeria kohtuudella.

6. Koirien tuonti koko tallialueelle tai maneesiin on turvallisuuden takia kielletty. Tilalla on myös vapaana tilan kissat, joille halutaan taata rauhallinen kotiympäristö. Näin ollen vieraat koirat eivät tule parkkipaikalta tallialueelle. Koiraa saa ulkoiluttaa Isonniityntiellä.

7. Hevosta ei jätetä satula + suitset päässä karsinaan vahtimatta. Hevonen voi hinkata suitsia esim. ruoka tai juomakuppiin ja suitset rikkoutuvat. Mikäli ohjeesta on poikettu ja suitset hajoavat, on ratsastaja velvollinen korvaamaan suitset. Pahimmassa tapauksessa voi hevonen rikkoa myös suunsa ja silloin on edessä pitkä sairasloma. Mikäli sinun täytyy poistua hevosen luota jo hevosen ollessa koko varustus päällä, on sinun pyydettävä toinen henkilö vahtimaan hevosta. Käy siis vessassa ennen hevosen varustamista!

8. Viihtyisyyden ja turvallisuuden takia pidetään tavarat omilla paikoillaan. Tallin käytävällä tai lattialla ei säilytetä kasseja. Niihin voi kompastua hevonen tai ihminen. Omat reput, kassit yms. pidetään satulahuoneessa. Talli ei vastaa ratsastajien arvotavaroista.

9. Käytä taluttaessa aina hanskoja. Talli suosittelee myös turvakärjellisiä kenkijä hoitotilanteisiin.

10. Pidetään tallin ilmapiiri positiivisena ja hyvänä. Tsempataan toisiamme tunneilla sekä ojennetaan auttava käsi tallissa. Näistä asioista on hyvä hevosmiestaito tehty! :)

Nähdään tallilla! T: Emma ja Tommi :)