Henkilökunta

Lisäksi tallilla seikkailee mäyräkoira Juuso sekä tallikisut Iines ja Kikka

Ratsastuksenopettaja ja yrittäjä

Olen Emma, ratsastuksenopettaja ja SRL:n valmentaja II koulutuksen käynyt lajivalmentaja. Suoritan parhaillaan Ypäjällä Ratsastuksenopettajan erikoisammattitutkintoa eli masteria.

Olen aloittanut ratsastusharrastuksen 7-vuotiaana Helsinkiläisessä ratsastuskoulussa. Yläasteikäisenä aloitin kilpailemaan ratsastuskoulun hevosilla koulu- ja esteratsastuksessa. Oma hevonen minulle tuli 18-vuotiaana, jolloin kiinnostuin enemmän kouluratsastuksesta. Yläasteikäisenä minulle oli jo selvää, että haluan opiskella ratsastuksenopettajaksi. Oman ratsastuskoulun pitäminen on ollut ihan mahtavaa!

Pidän ratsastuksenopettajan työstä valtavan paljon. Korostan opetuksessani istunnan ja apujenkäytön tärkeyttä. Mahtavaa on saada seurata oppilaiden edistymistä lähtötasosta riippumatta! Tahdon opettaa oppilaita ratsastamaan hevosia hevosten hyvinvointia edistävällä tavalla, koska tahdomme, että hevoset liikkuvat symmetrisesti ja tasapainossa. Ratsastajalla on näihin iso merkitys. Korjaamalla ratsastajaa korjaan samalla hevosta.

Tallin isäntä

Olen Tommi ja tehtäviini kuuluu kaikki tallityöt, kuten hevosten ruokinta sekä tallin puhtaanapito. Olen ratsastanut muutamia kertoja ja se oli oikein hauskaa! Keskityn kuitenkin hevosten hoitamiseen maasta käsin sekä tilan toimintojen kehittämiseen.

Tallityöntekijä

Olen Iida ja opiskelen Ypäjän Hevosopistolla hevosalan perustutkintoa. Tavoitteena olisi joku päivä valmistua ratsastuksenohjaajaksi ja toivottavasti myös ratsastuksenopettajaksi. Tällä hetkellä olen oppisopimuksella Veikkolan ratsatuskoulussa eli suoritan opintoja töiden yhteydessä. Saan aika monipuolisesti touhuta hevosten parissa. Oon tykännyt todella paljon tästä mahdollisuudesta!

8-vuotiaana aloitin ratsastuksen issikka tallilla, jossa lähinnä maastoiltiin. Siellä opin ratsastuksen alkeet ja hevosten käsittelyä, mutta vajaa kolme vuotta sitten halusin alkaa harrastamaan vähän tavoitteellisemmin ja aloitin Emmalla kehityksen toivossa. Se oli hyvä päätös! Parit helpot koululuokat olen kisannutkin, mutta toivottavasti tulevaisuudessa enemmän! Tykkään kaikista tallin hepoista super paljon! Jokainen osaa omalla tavallaan piristää päivääni. Kaikilla en ratsasta yhtä paljon, mutta kaikkien kanssa on silti päivittäin yhtä hauskaa!

Ratsastuksenopettaja

Olen Amalia, tutummin "Ama". Olen ratsastuksenohjaaja ja minulla on esteratsastuksen C-tason taitotuomarioikeudet. Tällä hetkellä suoritan parhaillaan ratsastuksenopettaja- ja Valmentaja 2-koulutusta. Opetan koulu- ja esteratsastusta.

Hevoset ovat kuuluneet elämääni jo 15 vuoden ajan ja ovat minulle enemmänkin elämäntapa, kuin vain työ tai harrastus. Pidän paljon opetustyötä. Painotan opetuksessani hyvää ja tasapainoista perusratsastusta, ja yhteistyötä hevosen ja ratsastajan välillä. Kun se on kunnossa, on helpompi lähteä harjoittelemaan vaativampia asioita. Mielestäni hevosten kanssa parasta on se, ettei koskaan ole valmis - aina on mahdollisuus oppia ja kehittyä lisää. Ja mitä enemmän oppii, sitä paremmin ymmärtää kuinka paljon on vielä opittavaa!

Minulla on oma hevonen, puoliveritamma "Cia" ja sen kanssa valmentaudun ja kilpailen aktiivisesti. Tavoitteenamme on treenata ahkerasti, ja katsoa kuinka pitkälle meidän on mahdollista päästä.