Henkilökunta

Lisäksi tallilla seikkailee mäyräkoira Juuso sekä tallikisut Iines ja Kikka

Ratsastuksenopettaja ja yrittäjä

Olen Emma, ratsastuksenopettaja ja SRL:n valmentaja II koulutuksen käynyt lajivalmentaja. Suoritan parhaillaan Ypäjällä Ratsastuksenopettajan erikoisammattitutkintoa eli masteria.

Olen aloittanut ratsastusharrastuksen 7-vuotiaana Helsinkiläisessä ratsastuskoulussa. Yläasteikäisenä aloitin kilpailemaan ratsastuskoulun hevosilla koulu- ja esteratsastuksessa. Oma hevonen minulle tuli 18-vuotiaana, jolloin kiinnostuin enemmän kouluratsastuksesta. Yläasteikäisenä minulle oli jo selvää, että haluan opiskella ratsastuksenopettajaksi. Oman ratsastuskoulun pitäminen on ollut ihan mahtavaa!

Pidän ratsastuksenopettajan työstä valtavan paljon. Korostan opetuksessani istunnan ja apujenkäytön tärkeyttä. Mahtavaa on saada seurata oppilaiden edistymistä lähtötasosta riippumatta! Tahdon opettaa oppilaita ratsastamaan hevosia hevosten hyvinvointia edistävällä tavalla, koska tahdomme, että hevoset liikkuvat symmetrisesti ja tasapainossa. Ratsastajalla on näihin iso merkitys. Korjaamalla ratsastajaa korjaan samalla hevosta.

Tallin isäntä

Olen Tommi ja tehtäviini kuuluu kaikki tallityöt, kuten hevosten ruokinta sekä tallin puhtaanapito. Olen ratsastanut muutamia kertoja ja se oli oikein hauskaa! Keskityn kuitenkin hevosten hoitamiseen maasta käsin sekä tilan toimintojen kehittämiseen.

Hevostenhoito sekä tuntienohjaus

Olen Iida ja 8-vuotiaana aloitin ratsastuksen issikka tallilla, jossa lähinnä maastoiltiin. Siellä opin ratsastuksen alkeet ja hevosten käsittelyä, mutta sitten halusin alkaa harrastamaan vähän tavoitteellisemmin ja aloitin Emmalla kehityksen toivossa. Se oli hyvä päätös! Parit helpot koululuokat olen kisannutkin, mutta toivottavasti tulevaisuudessa enemmän! Tykkään kaikista tallin hepoista super paljon! Jokainen osaa omalla tavallaan piristää päivääni. Kaikilla en ratsasta yhtä paljon, mutta kaikkien kanssa on silti päivittäin yhtä hauskaa!

Tuntienohjaus

Lilja Somervuori